VÝSLEDKY TŘÍDĚNÍ SB - ZDE

Rekonstrukce stále pokračuje :-(

Moje recenze k TR: Anniversary

16. dubna 2009 v 20:00 | xxx |  Tomb Raider: Anniversary
Tomb Raider Anniversary je remake prvního dílu. Je postaven na enginu Tomb Raider Legend. Ovládání se moc nezměnilo a ani samotné Lařiny pohyby. Pár nových věcí tu ale je. A já je teď rozeberu ve své recenzi ...

Lara

Protože Anniversary se odehrává v minulosti, Lara nám omládla. Nějak velká změna to není, ale určitě si toho všimnete. Její základní outfit, který už má od začátku a po celou dobu hry je modrý klasický top. Lařiny dovednosti se od TR: Legend nějak moc neliší, i když jich tu pár je. Lařiny akrobatické schopnosti jsou teď jednodušší, zato jich je míň (tím myslím přemety atd.).
Lara má, ale pár nových schopností. Když zahákne svůj grapple u zdi, může po zdi přeběhnout. I adrenalinový mód je pozměněný. Všechno je dokonale zpracované. Lařiny pohyby jsou pěkně ladné a nikde nevidím žádnou chybu. Občas nějaký ten zádrhel v textuře, ale to jsou pouze detaily.

Grafika
Na opravdu slabé požadavky, které hra má, je grafika výborná. Co mi ale hodně vadí jsou nedostatky. Nedostatky, které se objevují při namočení Lary. Už párkrát se mi ve hře stalo, že když ve hře začla animace (animace ve které se třeba spustila páka, né cutscéna) tak byla Lara po skončení animace suchá i když předtím byla mokrá a co víc ? Často se mi stává, že ještě než se animace spustí (asi tak sekunda před tím) Lara uschne .. Během vteřiny. To se mi opravdu nelíbí. A ještě lepší bylo když mi Lara hned v úvodním kole Atlantidy proskočila vodopádem a zůstala úplně suchá. No promiňte, ale tohle už bije přímo do očí. Nevím jestli to je jen u mé verze (mám ji totiž stáhlou), ale je to chyba tvůrců. Jinak ke grafice nemám žádné námitky, je opravdu krásná a propracovaná. A v některých lokacích se cítím jako v ráji :D

Souboje
Souboje, to je něco co mě v TR: Anniversary opravdu baví. Miluju souboje s raptory nebo mumie. S kentaury nebo pumami. Trošku nudní se mi zdají vlci, protože jsou až moc lehcí. Za to medvědi ti už jsou lepší :) :D Opravdu skvělý je adrenalinový mód, kdy se zvíře naštve a rozběhne se proti Laře, která musí uskočit a přitom dát zvířeti krásný headshot :D No prostě soubojům nemám co vytknout. Je to určitě ta dobrá stránka ze hry.

Lokace

V Tomb Raider: Anniversary se podíváme do Peru, Řecka, Egypta a Atlantidy. Lokace jsou opravdu nádherné a propracované .. V každé je zajímavá hádanka a skoro každá se mi také líbí. Je tady sice i pár, které opravdu nemusím.. Jako třeba Atlantida, ale to se dá překousnout. Miluju Egypt a Řecko .. V Peru se mi asi nejvíc líbí Ztracené údolí s dinosaurama. Ostatní mám taky rád, ale nehraji je vkuse jako tyhle. Lokacím nemám co vytknout. Myslím, že každý si přijde na své.

Celkový dojem
Anniversary mě baví. Je to opravdu povedená hra a jde vidět, že si vývojáři dali záležet. Nemám ji co vytknout. Každý nadává, že má problémy s kamerou, ale já takové problémy nemám. Stačí si ji pořádně natočit a všechno jde, když se chce :) Já už ty detaily neřeším. Žádná hra není dokonalá .. A proto já dávám Anniversary plných 100%. Někdy mě sice dost naštve, když se tam objeví nějaký ten nepříjemný bug, ale je to přece Tomb Raider a každý Tomb Raider je skvělý :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.